I. GENEL BİLGİLER VE BAŞVURU SÜRECİ
OBS sistemine nasıl giriş yapılır?
OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) giriş bilgileri kayıt sırasında SMS ve e-posta yoluyla öğrenciye iletilir. Sisteme giriş yapmak için öğrenci numarası ve iletilen şifre kullanılır. OBS üzerinden öğrencilik bilgileri, danışman, ders ve notlar takip edilebilir. Şifre unutulursa “Şifremi Unuttum” seçeneğiyle yeni şifre talep edilebilir.
Başvuru şartları ve tarihleri nelerdir?
Güz ve bahar dönemleri öncesinde enstitü web sitesinde başvuru ilanı yayımlanır. Bu ilanda anabilim dallarının kabul şartları, başvuru takvimi ve gereken belgeler belirtilir. Başvuru sürecinde ilan edilen yönergeler eksiksiz takip edilmelidir.
Enstitünün fiziksel konumu nerededir?
Enstitü, Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nin merkez kampüsünde bulunmaktadır. Detaylı iletişim bilgileri ve harita, üniversitenin resmi web sayfasında “İletişim” bölümünde yer almaktadır.
Enstitüye nasıl ulaşabilirim?
Kocaeli şehir merkezinden ve otobüs terminalinden kampüse belediye otobüsleri, minibüsler veya taksi ile ulaşım mümkündür. Ulaşım güzergâhları ve saatleri için Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi’nin web sitesinden destek alınabilir.
II. KAYIT VE DERS İŞLEMLERİ
Yeni kayıt olan öğrenci ne yapmalı?
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra akademik takvimde belirtilen tarihlerde OBS üzerinden ders seçimi yapılmalıdır. Danışman ile iletişime geçilip seçilen derslerin onayı alınmalıdır.
Öğrenci kimlik kartımı nereden alabilirim?
Öğrenci kimlik kartlarınızı Bilgi İşlem departmanından teslim alabilirsiniz.
Ders seçimi nasıl yapılır, danışman onayı ne zaman gerekir?
Ders seçimi, OBS sistemi üzerinden dersler işaretlenerek yapılır. Seçilen dersler “Danışman Onayına Gönder” butonuyla danışmana iletilir. Danışman onayladıktan sonra ders seçimi kesinleşir.
Akademik takvime nasıl ulaşırım?
Enstitüye ait akademik takvim, her akademik yıl başında web sitesinde duyurulur. “Akademik Takvim” menüsü üzerinden ilgili yıl ve dönem seçilerek erişilebilir.
III. AKADEMİK SÜREÇLER VE DERSLER
En fazla kaç ders/AKTS alınabilir?
Bir dönemde en fazla 6 ders ve 45 AKTS alınabilir. Ancak danışman onayı ile bu sınır istisnai durumlarda yeniden değerlendirilebilir.
Bilimsel Hazırlık Programı nedir, kimler alır?
Alan dışı lisans programlarından gelen öğrenciler için uygulanır. Bilimsel hazırlık, 2 dönem sürelidir. Bu süre içinde gerekli dersler tamamlanmazsa öğrenci ile ilişik kesilir.
Devamsızlık durumunda ne olur?
Teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam zorunluluğu vardır. Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan ders tekrar alınmalıdır. Sağlık raporu dahil tüm gerekçeler devamdan muafiyet sağlamaz.
Özel öğrenci olarak başka bir üniversiteden ders alabilir miyim?
Danışman ve anabilim dalı başkanlığının onayı ile başka bir üniversiteden en fazla 2 ders alınabilir. Dersin içeriği ve AKTS değeri uygun olmalıdır. Gerekli form doldurulup enstitüye iletilmelidir.
Çevrimiçi (Online) Derslere Nasıl Katılabilirim?
Çevrimiçi dersler, üniversitemizin uzaktan eğitim platformu olan LMS (Learning Management System) üzerinden yürütülmektedir. Derslere erişmek için https://lms.kocaelisaglik.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Giriş bilgileri:
- Kullanıcı Adı: Öğrenci numaranız
- Şifre: Öğrenci numaranız
Sisteme giriş yaptıktan sonra haftalık ders programınızı, öğretim materyallerini (ders notları, videolar, sunumlar, makaleler vb.) ve ödevlerinizi görüntüleyebilir, öğretim elemanlarıyla mesajlaşabilirsiniz.
IV. TEZ VE BİTİRME PROJESİ
Tez/bitirme projesi öneri formu nasıl doldurulur?
Danışmanla birlikte belirlenen konu, ilgili form üzerine yazılır. Formun bir nüshası danışmana, imzalı nüshası ise anabilim dalı aracılığıyla enstitüye teslim edilir. Akademik takvimdeki tarihler esas alınır.
Tez konusu nasıl değiştirilebilir?
Tez konusu değiştirmek için en az 2 dönem süre kalmış olmalıdır. Yeni konu, danışmanla birlikte belirlenir ve “Tez Konusu Değişikliği Formu” doldurularak hem danışmana hem de enstitüye iletilir.
Tez jürim kim tarafından belirlenir?
Tez jürisi, danışman önerisiyle Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından oluşturulur ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla kesinleşir.
Tez savunma süreci nasıl işler?
Tez jüriye sunulmadan en az 15 gün önce jüri üyelerine iletilmelidir. Jüri 3 kişiden oluşur: danışman, üniversite içi ve dışı birer üye. Savunma sonrası jüri kabul, ret veya düzeltme kararı verir.
Tez savunmamdan sonra düzeltme verildiyse ne kadar sürem olur?
Jüri kararına göre 3 ay içinde gerekli düzeltmeler yapılarak tez yeniden sunulmalıdır.
Turnitin benzerlik oranı kaç olmalı?
Tezlerde %20, bitirme projelerinde ise %25’in altında benzerlik oranı şarttır. Turnitin raporu savunma öncesi alınmalı ve danışmanla paylaşılmalıdır.
Tez jürisi ve formlar ile ilgili süreç nasıl işler?
Jüri, danışmanın önerisi ve anabilim dalının teklifiyle belirlenir. Enstitü onayı sonrası öğrenciye bildirilir. Savunma sonrası 3 iş günü içinde tutanak enstitüye teslim edilmelidir. Gerekli formlar web sitesinden alınır.
Tezsiz yüksek lisans mezuniyet koşulları nedir?
90 AKTS’lik ders yükü ve dönem projesi başarıyla tamamlanmalıdır. Dönem projesinden geçer not almak zorunludur.
Savunmadan sonra yapılacak işlemler nelerdir?
Kabul edilen tez veya proje için teslim formları doldurulmalı, ciltli kopyalar ve dijital kopyalar hazırlanmalıdır. Gerekli belgeler en geç 30 gün içinde enstitüye teslim edilmelidir.
Tezli Yüksek Lisans en fazla kaç dönemde bitirilmelidir?
Tezli Yüksek Lisanslar 4 dönemdir. Ancak 2 dönem uzatma verilebilir. Toplam 6 dönemdir.
Tezli Yüksek Lisans en az kaç dönemde bitirilebilir?
Tezli yüksek lisans bitirme süresi ders dönemleri (güz+bahar) +1 dönem’dir. Yani en Az 3 dönemdir. Ders muafiyeti ile gelen en az öğrenciler için 1 dönem geçerlidir.
Tezsiz Yüksek Lisans en fazla kaç dönemde bitirilmelidir?
…..
V. DANIŞMANLIK VE NOTLAR
Danışman değişikliği nasıl yapılır?
Danışman değişikliği talebi bir dilekçe ve “Danışman Değişikliği Formu” ile anabilim dalı başkanlığına yapılır. Dönem başlarında işlem yapılması önerilir.
Ders tekrarı, not yükseltme ve muafiyet işlemleri nasıl yapılır?
Zorunlu dersten başarısız olan öğrenci aynı dersi tekrar alır. Seçmeli dersten başarısız olunursa farklı bir ders alınabilir. Muafiyet için resmi transkript, onaylı içerik ve form gerekir.
Geçme notu kaçtır? Vize, Final not ağırlığı ne kadardır?
Derslerden geçme notu en az 70’dir. Vize notunun %40’ı Final notunun %60’ı alınır.
Mazeret veya Bütünleme sınavı var mıdır?
Vize ve final mazeret sınavları yapılmaktadır. Mazeret konusu, belgelendirilmesi ve kabuü için dersin hocası ile görüşülmesi gerekmektedir.
VI. MEZUNİYET VE DİPLOMALAR
Mezuniyet işlemleri nasıl başlar?
Tez/proje savunması başarıyla tamamlandıktan sonra öğrenci ve danışman mezuniyet evraklarını hazırlar. Tüm sorumluluklar (kütüphane, mali işler) tamamlandıktan sonra mezuniyet başvurusu yapılır.
Mezuniyet için istenen evraklar nelerdir?
Tezli programlar için: Tez onay formu, 3 adet ciltli tez, dijital kopya (CD), Turnitin raporu ve yayın.
Tezsiz programlarda: Bitirme projesi kabul formu (danışman hoca iletir), 1 adet spiralli proje ve diğer teslim belgeleri.
Diploma nasıl teslim alınır?
Diploma mezuniyet işlemleri tamamlandıktan sonra öğrenci tarafından kimlik ile birlikte enstitüden elden teslim alınır. Öğrencinin şahsen başvurması gerekmektedir.
Diploma başkasına teslim edilebilir mi? Diploma, sadece öğrenciye teslim edilir. Ancak noter onaylı vekâletname ile üçüncü kişiye teslim edilebilir. Vekilin kimliği ibraz edilmelidir.
Diplomamı kaybedersem ne yapmalıyım? Diplomanın kaybolduğuna dair gazete ilanı verilir. Gazete ilanı ve kimlik bilgileriyle birlikte Diploma Kayıp Dilekçesi yazılarak Enstitüye başvurulmalıdır. Yeni diploma, “İkinci Nüsha” ibaresiyle düzenlenir.
VII. ÖZEL DURUMLAR
Soru: Askerlik tecili ve belgeler: Askerlik tecili için kayıt yenileme şarttır. Tecil işlemi için sülüs belgesi veya e-Devlet çıktısı ile birlikte akademik izin dilekçesi ve askerlik başvuru formu doldurulup anabilim dalına teslim edilmelidir.
Soru: Kayıt dondurma, açtırma ve silme işlemleri: Kayıt dondurmak için öncelikle kayıt yenilenmiş olmalıdır. Gerekçe ve belgeyle birlikte ilgili form doldurularak en geç dönem başlangıcında anabilim dalına başvurulur. Kayıt sildirme işlemleri Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla haftalık olarak gerçekleştirilir.
Soru: Yatay geçiş ve ders saydırma prosedürleri: Yatay geçiş kontenjanları dönem başında ilan edilir. Ders saydırmak için onaylı transkript, ders içerikleri ve “Ders Saydırma Formu” ile anabilim dalına başvuru yapılmalıdır. En fazla 3 ders saydırılabilir.
Soru: ORCID ve Kurumsal Akademik Arşiv bilgileri: Mezuniyet öncesi ORCID numarası alınmalı ve Tez Veri Giriş Formunda belirtilmelidir. Kabul edilen tezler Kurumsal Akademik Arşiv sistemine dijital olarak yüklenmelidir.
VII.DİĞER
Tezimi/Bitirme Projemi Turnitin’e nasıl yüklerim?
Turnitin’e yükleme yapabilmek için öncelikle üniversite mail adresinizden kayıtolmanız gerekir. Sonrasında danışman hocanızın yönlendirmesi ile mail adresinize gelen linkten kayıt anahtarı ve şifre (danışman iletiyor) çalışmanızı yükleyebilirsiniz.
Öğrenci mail adresimi bilmiyorum / şifremi kaybettim?
Öğrenci mail adresleriniz “öğrencino@kocaelisaglik.edu.tr” dir. Şifrenizi unuttuğunuzda bilgi işlem ile iletişime geçip yeni şifre talep edebilirsiniz.


